Deoarece nu numai Google face referire la site-ul dvs., astăzi vom descoperi un alt instrument care vă permite să obțineți o mulțime de informații pentru a vă îmbunătăți referința naturală: Alexa Rank.
Scopul SEO este să fie mai vizibil pe motoarele de căutare precum Google. La urma urmei, așa determină majoritatea oamenilor dacă un site se clasează bine (sau nu). Cu toate acestea, există și alte instrumente de măsurare care sunt adesea trecute cu vederea, deoarece Google dominăl. Astăzi totul despre Alexa Rank.
Alexa Rank, tot ce trebuie să știi?
Dar de ce Alexa Rank?
Pentru a ști dacă un instrument este util, trebuie să știi pentru ce este și cum să îl folosești.
Folosesc de câțiva ani o componentă de pe acest site care îmi place foarte mult: Sitemap PRO. Pe lângă toate caracteristicile specifice SEO, acest instrument afișează și diagrama de tendințe Alexa Rank.
Alexa Rank, ce este?
Din aprilie 2008, Alexa clasifică site-urile web (top 25 de milioane) pe baza numărului de vizitatori unici și a numărului de pagini vizitate de fiecare vizitator. Acest calcul este de fapt o medie a ultimelor trei luni și oferă clasamentul Alexa.
Poate părea confuz pentru unii oameni, dar cu cât rangul Alexa este mai scăzut, cu atât site-ul tău devine mai popular.
Alexa Rank.
Alexa clasifică și analizează cele 25 de milioane de site-uri web cele mai populare. Dintre datele interesante, Alexa arată performanța unui site în comparație cu alte site-uri (mai mult sau mai puțin comparabile din punct de vedere al traficului și sectorului de activitate), ceea ce îl face un util pentru analiza comparativă sau competitivă.
Cum funcționează Alexa Rank?
Clasamentul Alexa este calculat prin combinarea traficului estimat al unui vizitator atractiv al
site-ului din ultimele trei luni și participarea.
Traficul și participarea sunt estimate din datele furnizate de bara de instrumente. Acest plugin monitorizează comportamentul de navigare al unui utilizator de Internet, care servește ca un eșantion al tuturor utilizatorilor de Internet.
Dacă doriți să contribuiți cu datele de clasare Alexa, tot ce trebuie să faceți este să descărcați și să instalați Alexa Toolbar în browser.
Alexa Rank Toolbar.
După ce bara de instrumente este instalată, veți avea acces la site-urile web pe care le vizitați. Bara de instrumente va trimite date de trafic către un server central, înregistrând adresa dumneavoastră IP și adresa URL a site-ului web pe care îl vizitați.
Cum se calculează rangul Alexa?
Am atins pe scurt acest subiect în paragraful anterior, acum să-l privim mai detaliat.
Conform întrebărilor frecvente oficiale ale Alexa, clasamentul este calculat dintr-o combinație a mediei zilnice estimate a vizitatorilor unici ai site-ului și a numărului estimat de vizualizări ale paginilor de pe site în ultimele 3 luni.
Datele din sistemul dvs. de clasare se bazează pe traficul furnizat de tabloul de bord cu date agregate. Aceste date sunt colectate de la utilizatorii de internet folosind una dintre extensiile de browser disponibile pentru Chrome, Firefox, Brave etc. Bara de instrumente nu este disponibilă în Opera și Edge.
Algoritmul de clasare Alexa verifică site-ul web și calculează frecvența vizitelor. Dacă același utilizator vizitează un site web de mai multe ori în aceeași zi, aceasta va fi socotită ca o singură vizită.
Parametrii utilizați pentru măsurarea clasamentului individual al unui site web se bazează pe două elemente:
Vizitatori unici zilnici: este raportul dintre trafic / numărul de utilizatori Alexa care vizitează un site într-o zi.
Vizualizări medii ale paginilor - Acesta este numărul de ori când utilizatorii Alexa vizualizează o anumită pagină sau URL.
site-ul cu cea mai mare combinație de vizitatori unici și vizualizări de pagină se clasează mai sus ( Google).
Algoritmul de căutare are, de asemenea, o posibilă părtinire și își poate modifica clasarea pentru a compensa vizitatorii care nu sunt incluși în panoul de măsurare Alexa.
Alexa este, de asemenea, considerat sursa de date terță parte pentru a obține o viziune mai largă asupra utilizatorilor de internet.
Este acest rating de încredere?
Evident, aceasta este prima întrebare pe care mi-am pus-o pentru a verifica dacă acest instrument a fost (sau nu) util.
În timp ce Alexa Rank poate fi o modalitate bună de a compara performanța unui site cu site-urile concurente, statisticile furnizate de Alexa nu sunt neapărat cele mai precise.
Privind o vreme în jur, am găsit un studiu comparativ dintre Alexa și Google Analytics care concluzionează că Alex nu este la fel de precis ca Analytics. Acest studiu a arătat că unele site-uri au avut mult mai multe vizualizări de pagină, în ciuda faptului că aveau un clasament Alexa mai scăzut.
Comparație Alexa- Analytics.
Probabil că ar trebui să repetăm această comparație astăzi, dar cred că diferența semnificativă se datorează probabil faptului că Google are o acoperire mult mai largă decât Alexa, deoarece nu toată lumea va avea bara de instrumente Alexa instalată în browserele lor.
Având în vedere această acoperire mai scăzută, cred că este rezonabil să vedem Alexa Rank plus ca un instantaneu în scopuri de comparație și nu ca un instantaneu absolut precis al unui site web.
Cum pot vedea rangul Alexa al site-ului meu?
Bara de instrumente Alexa oferă clasamentul oricărui site web. Postându-l pe al tău, vei primi ratingul tău în acest fel.
Dacă nu puteți (sau nu doriți) să instalați acest plugin în browser și doriți să accesați o mulțime de informații, accesați instrumentul oficial de scanare Alexa. Apoi introduceți adresa URL a site-ului web pe care doriți să îl scanați și faceți clic pe Run scan.
Vă rugăm să rețineți că acest instrument de analiză este gratuit și nelimitat; puteți efectua câte căutări doriți.
Alexa Analysis- Alexa ranking, Pro și contra.
Cred că este timpul să facem o primă evaluare Alexa Rank pentru a vedea care sunt avantajele și dezavantajele acestui instrument.
Beneficiile Alexa Rank.
Dacă câștigați bani din reclamele afișate pe site-ul dvs. web, un rang Alexa ridicat vă poate ajuta să câștigați mai mult din spațiul dvs. publicitar.
Alexa Rank îți permite să obții o estimare rapidă a traficului site-ului concurenților tăi, astfel încât să te poți compara cu ei.
Un clasament mai ridicat Alexa ajută, de asemenea, să atragă bloggeri invitați de calitate superioară care doresc să posteze pe site-uri de nivel superior.
În cele din urmă, Alexa oferă informații despre performanța site-ului dvs. care vă pot fi utile în celelalte activități: campanie SEO, strategie de marketing de conținut etc.
Dezavantajele Alexa Rank
Datele furnizate de Alexa sunt limitate doar la utilizatorii care au instalat bara de instrumente. Deci, există site-uri potențial care se pot clasa jos în ciuda traficului ridicat.
Subdomeniile nu sunt clasificate separat, doar domeniul de nivel superior. Prin urmare, pot exista inexactități la acest nivel.
Ca orice astfel de instrument, Alexa Rank are avantajele și dezavantajele sale și încă cred că există mult interes în utilizarea, urmărirea și îmbunătățirea Alexa Rank. Și cu cât sunt mai mulți utilizatori ai barei de instrumente (mai ales în Europa), cu atât datele furnizate de Alexa sunt mai bogate. Acum am să vă explic care sunt punctele de care trebuie să țineți cont pentru a vă îmbunătăți clasarea Alexa.
Cum să vă îmbunătățiți clasarea pe Alexa?
După cum am văzut mai devreme, clasamentul Alexa este calculat din numărul de vizite și numărul de vizualizări ale paginii într-o perioadă de 3 luni. Trebuie, așadar, să acționăm pentru a îmbunătăți unul dintre aceste criterii, sau chiar ambele, pentru a câștiga poziții în clasamentul Alexa. Vezi cum se face!
1. Îmbunătățiți și optimizați etichetele dvs. de metadate.
Este cu siguranță evident, dar este imperativ să îmbunătățiți și să optimizați conținutul etichetelor dvs. (titlul paginii + meta descriere) astfel încât Alexa (și Google) să știe despre ce sunt paginile dvs.
Metadate. rețineți că o etichetă de titlu conține între 55 și 65 de caractere, în timp ce o meta descriere conține până la 156 de caractere.
2. Produceți conținut de calitate,
vă reamintesc, oamenii sunt cei care vă citesc conținutul și au nevoie și doresc să citească conținut de calitate. Generarea de trafic către site-ul dvs. prin conținut de calitate este excelentă din mai multe motive, deoarece atrage oameni către site-ul dvs., îmbunătățește SEO și vă permite să vă clasificați pentru cuvintele cheie care pot fi profitabile. Desigur, cu cât ai mai mulți vizitatori pe site-ul tău, cu atât vei avea mai multe șanse să ai persoane cu bara de instrumente Alexa, ceea ce va duce la un clasament mai ridicat.
3. Actualizați-vă site-ul în mod regulat. Din nou, amintiți-vă că este foarte important ca site-ul dvs. să fie actualizat cu conținut proaspăt și că oamenii doresc să-l citească. Indiferent dacă sunteți blogger, dezvoltator sau proprietar de site-uri comerciale, este important să îmbunătățiți implicarea prin producerea constantă de conținut util pentru vizitatorii dvs.
4. Distribuiți conținutul dvs. pe rețelele de socializare
Scrierea și postarea de conținut pentru site-ul dvs. în mod regulat este în regulă, dar ar trebui să-l promovați și distribuindu-l pe rețelele sociale. În mod ideal, ar trebui să vă distribuiți conținutul pe platformele pe care se află publicul țintă.
5. Creșteți traficul de intrare al site-ului dvs.
Acesta este probabil cel mai complicat deoarece creșterile de trafic nu pot fi puse în aplicare și pot necesita câteva săptămâni / luni de efort. Deci, trebuie să fii perseverent pentru a produce conținut de calitate în timp, pentru a menține un site web sănătos și pentru a obține backlink-uri de calitate către site-ul tău.
trafic -origine.
Rezumat:
În opinia mea, Alexa Ranking este un instrument bun care vă permite în principal să vă poziționați în raport cu principalii dvs. concurenți. Datele furnizate sunt suficiente dacă sunt păstrate în acest cadru comparativ. Din partea mea, îl folosesc ca un indicator al progresului muncii mele pentru a-mi îmbunătăți site-ul și, din acest punct de vedere, se livrează perfect.
Dacă trebuie să mergeți mai departe în analiza site-ului dvs., ar trebui să apelați la instrumente mai cuprinzătoare, cum ar fi Google Analytics.
Sper că acest articol te-a lămurit despre Alexa Rank și că dacă nu l-ai instalat încă, vei deveni utilizator al barei de instrumente Alexa.