Un banner web sau o reclamă pe internet este o imagine animată care este plasată pe un site web pentru a promova o marcă, un produs sau o ofertă în timpul unei campanii de publicitate online. Ele sunt de obicei în partea de sus a paginii, în partea de jos a paginii sau pe partea laterală a unui site web - pe scurt, peste tot, cu excepția centrului!
Obiectivul său este simplu: să-l facă pe surfer să dorească să facă click pe el pentru a fi redirecționat către o altă pagină la alegere cu mai multe detalii despre campania publicitară asociată. Pentru mai multe detalii despre elementele constitutive ale unui banner, vedeți aici:
Care sunt dimensiunile bannerelor pe Internet?
Dimensiunile bannerelor publicitare sunt definite în pixeli (px) și variază în funcție de terminalele utilizatorilor de Internet (calculatoare, telefoane mobile sau tablete). Există mai multe formate standard pentru bannere, în special:
bannere verticale (ex. 160 x 600 px)
bannere orizontale (ex. 1000 x 90 px)
bannere pătrate (ex. 250 x 250 px)
Cum distribuim bannere web?
Odată ce aceste bannere au fost create de compania de design web , ele pot fi distribuite în 2 moduri diferite: Autopromovare
1-: bannerele vor fi integrate direct de furnizorul dvs. de servicii pe site-ul dvs. (nu design). - panza de paianjen!). De obicei, autopromovarea este folosită pentru oferte promoționale sau pentru promovarea unui produs nou,
2- Promovarea externă: obiectivul aici este altul. Doriți ca bannerele dvs. să fie afișate pe alte site-uri web decât ale dvs. Necesită utilizarea unor companii specializate în diseminarea campaniilor de publicitate online. Se numesc agenții de publicitate (Google Ads de exemplu, nu web design!).
Câteva sfaturi de știut
Există 2 tipuri de bannere sau reclame pe Internet:
bannere statice: sunt imagini statice.
bannere animate: sunt imagini animate în format Gif sau HTML5. Pentru a înțelege diferența dintre aceste 2 formate, iată: diferența dintre GIF animat și HTML5.
Animația unui banner garantează vizibilitatea acestuia pe pagina de Internet și, prin urmare, încurajează internautul să facă click pe el, știind că cu cât sunt mai multe clickuri pe banner, cu atât vor fi mai mulți clienți potențiali. Așa că preferați bannere animate.
La fel ca toate reclamele, dacă doriți să obțineți cele mai multe clicuri de la clienți, este important să păstrați totul simplu și precis atât în grafică (nu includeți întregul catalog de produse), cât și în mesaj (nu includeți un articol ). Cu cât vă limitați mai mult bannerul la numărul de imagini și cuvinte, cu atât mai eficient va fi și va atrage utilizatorii de internet.
GIF animat sau banner HTML5, ce format să alegeți?
Care sunt diferențele dintre bannere GIF animate și bannere HTML5
Bannere GIF animat
Avantaje npentru a optimiza compresia GIF.
GIF gestionează transparența, ceea ce este foarte util pe site-uri web.
GIF vă permite să defilați prin diferite imagini, aceasta se numește GIF animat. Acest lucru vă permite să vizualizați mai multe mesaje sau imagini.
GIF este compatibil cu toate browserele, tabletele și smartphone-urile.
Limitările sale.
Este important să rețineți că GIF-ul este limitat la 256 de culori. Aceasta nu este o problemă pentru logo-uri sau imagini simple. Pe de altă parte, imaginile complexe (cum ar fi peisajul) se degradează puțin.
Defilarea între imagini este adesea întreruptă (efect de pâlpâire)
Crește foarte rapid odată cu numărul de imagini care se derulează, ceea ce poate limita durata animației.
Banner HTML5- Acesta este un exemplu de banner
Avantajele sale
HTML5 vă permite să dezvoltați animații complexe, originale și artistice. Animațiile sale sunt adesea produse în Adobe Animate.
Utilizarea elementelor vectoriale în animații face ca greutatea acestora să fie foarte ușoară.
Calitatea randarii finale este excelentă deoarece folosim cat mai multe elemente vectoriale.
Limitările sale
Fiecare cameră de control necesită să integrați o linie de cod pentru a insera linkul de redirecționare, precum și o trasabilitate, așa că este necesar să aveți la îndemână un dezvoltator (sau cunoștințe de HTML) pentru a putea face modificări la fișierul HTML .
Unele site-uri nu tolerează HTML5, așa că va fi necesară și o copie de rezervă GIF animată pentru afișarea bannerului.
Timpul de dezvoltare al unei animații HTML5 este mai lung decât cel al unui GIF animat și, prin urmare, prețul acesteia este mai mare.
Banner: definiție
În ceea ce privește web marketingul, bannerul are aceeași semnificație ca și bannerul publicitar, acest banner include un link care redirecționează internautul către pagina web pe care advertiserul dorește să adune cât mai multe vizite.
Definite de IAB
Există multe formate de bannere, toate definite de Biroul Internațional de Publicitate IAB ”care se străduiește să modeleze și să standardizeze dimensiunile acestora pentru a simplifica munca agenților de publicitate, a agenților de publicitate și a instrumentelor de urmărire a reclamelor în ceea ce privește cumpărarea media în linie. Astfel, se poate distinge pe lângă clasica bandă dreptunghiulară, aspectul pătrat, butonul ideal pentru un C2A (Call to Action) sau chiar zgârie-nori care, după cum sugerează și numele, este totul în înălțime.
Consecvența cu site-ul de asistență
Bannerul este utilizat pe scară largă de instrumentele de retargeting care îl folosesc pentru a afișa o reclamă bazată pe centrul de interes arătat de utilizatorul de internet pentru interesul față de un produs sau serviciu. Prin urmare, vizitatorului care a consultat un site care vinde bilete de avion pentru un zbor Paris - New York i se vor oferi automat bannere publicitare similare timp de câteva zile după finalizarea sau nu achiziția acestora.
Beneficii: îmbunătățirea ratei de conversie