Cost-pe-acțiune (CPA) este un model de plată pentru publicitate online, în care plata se bazează numai pe acțiuni eligibile, cum ar fi vânzări sau înregistrări.
Acțiunile definite într-un contract cost-pe-acțiune sunt direct legate de un anumit tip de conversie, vânzările și abonamentele fiind cele mai frecvente. Aceasta nu include licitarea numai pe clic, care se numește în mod specific cost-pe-clic sau CPC.
Modelul cost-pe-acțiune (CPA) se află la celălalt capăt al spectrului din modelul cost-pe-afișare (CPM), cu modelul cost-pe-clic (CPC) undeva între ele. Într-un model CPA, editorul își asumă cea mai mare parte a riscului publicitar, deoarece comisioanele lor depind de ratele bune de conversie ale unităților de creație și ale site-ului web ale agentului de publicitate.
Marketerii care caută tranzacții cost-pe-acțiune au mai multe opțiuni.
Site-urile specializate în programe de stimulare pot oferi prețuri CPA pentru diferite tipuri de clienți potențiali, deși se aplică în continuare avertismentele obișnuite despre traficul de stimulare.
Cea mai obișnuită utilizare a prețurilor bazate pe performanță este marketingul afiliat, unde specialiștii în marketing / agenții de publicitate determină ce acțiuni doresc să recompenseze și cât sunt dispuși să plătească.
Cost per lead (CPL) este un model de plată pentru publicitate online, în care plata se bazează pe numărul de clienți potențiali calificați generați.
Cost per lead (CPL) este o formă de publicitate bazată pe performanță. Într-un fel, acesta este un mediu fericit între modelele de publicitate online, cum ar fi cost-pe-afișare (CPM) sau cost-pe-clic (CPC), unde un editor nu este recompensat direct în funcție de modul în care funcționează traficul și costul pe vânzare, unde editorul își asumă întreaga responsabilitate pentru modul în care se transformă traficul respectiv. Ei nu pot controla tot ce se întâmplă pe site-ul agentului de publicitate.
Spre deosebire de costul pe vânzare, compania care generează clienții potențiali nu primește compensația lor direct din conversia vânzărilor acelor clienți potențiali. Cu toate acestea, pentru ca un agent de publicitate să continue să plătească pentru clienții potențiali din aceeași sursă, aceștia trebuie să obțină în cele din urmă o rată de conversie acceptabilă.
Modelul cost-pe-lead permite responsabilitatea partajată pentru performanță între editori și agenții de publicitate. Editorii sunt responsabili pentru afișarea anunțurilor către publicul potrivit, în modul potrivit pentru a genera un răspuns. Agenții de publicitate sunt responsabili pentru maximizarea conversiei acestor clienți potențiali în vânzări.